Home Substantial portion British tabloid publishes Meghan victory in court

British tabloid publishes Meghan victory in court

0


Meghan, the Duchess of Sussex leaves after attending the 2020 Commonwealth Day service at Westminster Abbey in London. (Kirsty Wigglesworth / Associated Press)

A British tabloid published a statement on Sunday announcing its own defeat in a legal battle waged by Meghan, the Duchess of Sussex, against her parent company Associated Newspapers.

At the top of the front page of Britain’s The Mail on Sunday was a sentence acknowledging that the former Meghan Markle won “her copyright infringement case against Associated Newspapers for articles published in The Mail on Sunday and published on Mail Online”.

The Mail on Sunday printed the notice almost eight months after a UK judge ordered the publication, as part of his punishment for infringing the Duchess’s copyright by posting extracts from a private letter that she wrote to her ex-father.

A brief report on Meghan’s victory also appeared in the top left corner of Sunday’s third page and on the Mail Online website:

“Following a hearing on [Jan. 19 and 20, 2021], and a new hearing on [May 5 2021], the Court rendered a judgment in favor of the Duchess of Sussex on her copyright infringement claim, “we read.

“The Court found that Associated Newspapers infringed its copyright by posting extracts from his handwritten letter to his father in the Mail on Sunday and Mail Online. Financial remedies have been agreed.”

The actor-turned-duchess sued Associated Newspapers in 2019 for invasion of privacy and copyright infringement after the Mail on Sunday published a significant portion of the emotional missive she wrote to her father, Thomas Markle , at the wedding of British Prince Harry in 2018.

The letter contained personal details of Meghan’s relationship with her father and expressed the Duchess’s anguish over the public statements her father had made about her.

In February, High Court Judge Mark Warby ruled that the publisher had abused the Duchess’s private information. He said Meghan “had a reasonable expectation that the contents of the letter would be kept private” and found the Associated Newspaper’s actions “patently excessive and therefore illegal”.

This story originally appeared in the Los Angeles Times.